Titel - Fifty shades of grey
Forfatter - E L James
Udgivet  - 2012
Antal Sider - 560
Sprog - Dansk

Jeg husker tydeligt dengang jeg for første gang stiftede bekendtskab med Fifty Shade of Grey bøgerne.
Det var tilbage i November 2012 og på daværende tidspunkt havde bøgerne faktisk været på boghylderne i et godt stykke tid, men det store 'hype' var af ukendte årsager gået mit hovede forbi, og jeg havde derfor intet hørt om dem. For selvom mange omtalte bogen i både rosene og nedtalende gloser tænkte jeg – “Hallo, det er bare en bog”.. Min daværende klasselærer Jeanett fik mig dog overtalt til at læse den og på vej til Marokko købte jeg den i lufthavnen og sendte hende straks et billede for at dokumentere at nu var jeg klar til at “turn to the darkside” som hun så pænt kaldte det. Jeg slugte hele den første bog på omkring 1 uge, fanget i min altan, ude af stand til at koncentere mig på andet end Christian & Anastasia's univers. Når jeg tænker tilbage, må Min familie virkelig have syntes jeg var en kedelig og irriterende rejsemakker, for jeg læste dag og nat!! Haha. Bog nummer 2 købte jeg med det samme efter min hjemkomst til hjembyen Odense og slugte ligeledes den på nogle mindre end en uge. Jeg var solgt!! Der var ingen vej tilbage nu.

“There's a very fine line between pleasure and pain. They are two sides of the same coin, one not existing without the other.” - Mr. Grey

Det var derfor et helvede at vente helt til udgivelsesdagen, hvor tredje bog i trilogien endelig udkom på dansk!! Jeg kan huske at jeg stod klar ved den lokale boghandler på dagen da de åbnede kl. 10 og så var det ellers bare hjem og igang, haha!! Tror enda jeg havde taget en feriedag fra mit fritidsarbejde, blot for at få mine fedtede naller i bogen som den første og derefter læse dagen lang, uforstyrret under dynen.. (Nu ved jeg hvad i tænker – men det skal IKKE forståes sådan, haha).. Som i nok kan fornemme ovenfor, så er jeg forholdsvis stor Fifty Shades of Grey fan!! Jeg kan godt krumme tæer over mig selv, når jeg korrekturlæser mit indlæg – for hvor er det bare flovt at være SÅ stor en fangirl!! Føler mig som en sindsforstyrret 12årig Belieber – en Greylieber måske?? :-D Haha.. Men sådan er det altså.. Jeg er fan.. Jeg elsker de bøger: Historien, Kærligheden, Volden, Karakterene, Stemningen, Sexen (Hell yeah) og jeg kunne blive ved.. Derfor er der heller ingen tvivl om at jeg skulle ind og se filmen.. Det kunne i nok have sagt jer selv :) Har ventet på premieren i over et år nu !!! På premiere dag 12. Februar så jeg mig selv stå i kø nede foran biografen (sammen med en masse andre 'liderlige' teenagere), for at få de føste og bedste billetter til præmieren på Fifty Shades of Grey filmen.. Ja – jeg følte mig ynkelig.. Ja – jeg havde skrevet datoen ind i min kalender mange måneder før.. Ja – jeg fik billetter til præmiere dagen!!! Sågar i på de bedste og dyreste kysserækker, midt i deres kæmpe sal midtfor.. Hold kæft jeg glædte mig :)

Og jeg må indrømme at jeg klappede mig selv på skulderen da jeg et par timer efter forsøgte at booke billetter over nettet og stod som nummer 13.948 i køen – HA! Så gav det endnu mere mening at jeg havde stået i kø i 3 kvarter og flovet mig over min besættelse af en sex novelle, sammen med en masse andre (mindreårige) piger.. Hehe.. Nårh men nu til selve filmen... Den var fremragende og levede op til mine forventinger! Skuespillet, plottet og det visuelle stemte overens med mine forventninger. Så tøser! tag ind og se den hvis i er til det lidt mere frække, og desuden er der også lidt øjenguff i form Jamie Dornan <3

xoxo Rim E. F.

You Might Also Like